Hur är det egentligen med livet?

Arbete, stabilitet, trygghet, ett liv... kanske är det vad jag behöver just nu.. Varför vill jag inte ha det då.. Är jag rädd för nåt? Jag menar, jag har blivit erbjuden tillsvidare anställning, vilket jag länge drömt om (tror jag?). Men nu tvekar jag. Vad är min motivering. Jag har hela kvällen kollat runt på alla möjliga sidor på resedagboken.se om andras resor till alla möjliga platser och ställen, jordens hörn och kanter. Fast anställning = tillsvidare. Flytta fram drömmarna lååååååååångt framåt.
Är livet värt att slösa bort på en tillsvidare anställning, stanna kvar i Tyresö... i lilla tyresö. Världen är så mycket större än så... Livet är värt mycket mer än så. Tiden är värt mycket mer än så.
Eller?

Regina Spektor - Samson (Begin to hope)
Grannen rekommenderade skivan när jag flyttade ifrån Jönköping, lyckades inte lyssna på henne förran nu.
Känner igen låten, hört den på radio säkert... Grym är den, Underbart grym.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Tja
Händer det nått skönt i sommar eller, glöm inte att ta mycket sköna partybilder (lägg upp dem på www.forfest.se så vi andra får se dem).
/Kramis Lollo

Postat av: Thina

Just den färgen har inte kommit ut än i sverige, men gör om någon månad ungefär.

2007-07-08 @ 13:37:56
URL: http://pasadena.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0